Thursday, November 21, 2024 Text is available under the CC BY-SA 3.0 licence.

Stefano Guazzo

« All quotes from this author
 

La bocca dell'Inferno e piena di buone volont?.
--
Del Conoscimento di se stesso, p. 492.
--
Translation: The mouth of hell is full of good resolutions.
--
Translation reported in Harbottle's Dictionary of quotations French and Italian (1904), p. 339.

 
Stefano Guazzo

» Stefano Guazzo - all quotes »



Tags: Stefano Guazzo Quotes, Authors starting by G


Similar quotes

 

The inferno of the living is not something that will be; if there is one, it is what is already here, the inferno where we live every day, that we form by being together. There are two ways to escape suffering it. The first is easy for many: accept the inferno and become such a part of it that you can no longer see it. The second is risky and demands constant vigilance and apprehension: seek and learn to recognize who and what, in the midst of inferno, are not inferno, then make them endure, give them space.

 
Italo Calvino
 

Il vino ? un grande pericolo specie perché non porta a galla la verit?. Tutt'altro che la verit? anzi: rivela dell'individuo specialmente la storia passata e dimenticata e non la sua attuale volont?; getta capricciosamente alla luce anche tutte le ideucce con le quali in epoca pi? o meno recente ci si balocc? e che si ? dimenticate.

 
Italo Svevo
 

Bocca baciata non perde ventura, anzi rinnuova come fa la luna.

 
Giovanni Boccaccio
 

L’haver buone leggi ? nato, come dice il proverbio, da cattivi costumi.

 
Giovanni Francesco Lottini
 

Io…verrei che il giovane quando si mette a scrivere, non pensasse mai ad essere né melodista, né realista, né idealista, né avvenirista, né tutti i diavoli che si portion queste pedanterie. La melodia e l’armonia non devono essere che mezzi nella mano dell'artista per fare della Musica, e se verr? un giorno in cui non si parler? pi? né di melodia né di armonia né di scuole tedesche, italiane, né di passato né di avvenire ecc. ecc. ecc. allora forse comincier? il regno dell'arte.

 
Giuseppe Verdi
© 2009–2013Quotes Privacy Policy | Contact